بلاکچین چیست؟
نوشته شده توسط : factcoins

 

تعریف بلاک چین (blockchain) در این زمینه باید دو رویکرد را درنظر بگیریم:

  1. بلاکچین به عنوان یک روش برای ذخیره داده ها
  2. بلاکچین پروتکلی برای انتقال اطلاعات یا دارایی ها

 

بلاک چین روشی برای ذخیره داده:

در گذشته داده ها به صورت لیست یا فهرستی در فایل ذخیره می شد. اما این روش معایبی داشت ازجمله مدیریت دشوار در جستجو و بازیابی اطلاعات. پس از آن ساختارهای جدول به وجود آمد که دیتابیسهایی که بر این اساس کار می کنند بسیار قدرتمند هستند و می توانند داده ها را مدیریت می کند.

در حال حاضر هنوز هم از این ساختار داده استفاده می شود. اما معمولاً توسط یک نهاد مرکزی اداره می شوند، بانک و شبکه های اجتماعی مورد علاقه شما همگی از پایگاه داده برای ذخیره داده های شما استفاده می کنند.

 


بیشتر بخوانید :   کیف پول


 

 

این نهادها تصمیم می گیرد چه کسی می تواند داده ها را به پایگاه داده اضافه کند و چه کسی می تواند به آن دسترسی پیدا کند ، اما همچنان قدرت تغییر یا حذف داده را دارد.

می توانید پروفایل شبکه های اجتماعی خود را ویرایش کنید. دوستان شما می توانند این اطلاعات را ببینند ، اما اگر شما شرایط توافق نامه سایت را نقض کنید ، آنها می توانند پست شما را حذف کنند.

و اما بلاکچین یک ساختار جدید داده برای ذخیره سازی ارائه می کند به این صورت که داده ها در بلاکهایی ذخیره شده و به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند.بلاکچین در یک شبکه نظیر به نظیر کار می کند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: blockchain , ledger , بلاک چین چیست؟ , بلاکچین , تعریف بلاک چین , دفترکل توزیع شده , ذخیره داده , زنجیره بلوکی , فکت کوینز , ماینرها ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: